Skatteadvokat | Advokatfirmaet Danielsen & Co.

Skatteplanlegging, selvangivelse eller annen skatterett?  Våre erfarne skatteadvokater hjelper deg gjerne. Vi kjenner alle til begrepet skatt, men juridisk sett er skatt et komplekst tema som er i konstant endring. Det er en fagdisiplin preget av mange hyppige endringer i regler, forskrifter og lover. Å navigere i dette landskapet er krevende, og konsekvensene er store dersom det gjøres feil. Advokatfirmaet Danielsen & Co har lang erfaring på området, og kjenner godt til lovene og reglene.

Advokat i Oslo. Alle advokattjenester. Finansforbrytelser advokat, id tyveri advokat, ærekrenkelse advokat|Skatteadvokat | Advokatfirmaet Danielsen & Co.
skatteadvokat

Dette gjør våre skatteadvokater

Våre skatteadvokater vil være dine juridiske rådgivere innenfor et stort område av saker relatert til beskatning. Enten du er enkeltperson som står overfor en revisjon, en bedrift som navigerer gjennom skatteplanleggingsstrategier eller noen som håndterer komplekse internasjonale skatteproblemer, er en skatteadvokat din allierte i å beskytte dine økonomiske interesser.

Våre skatteadvokater kan rådgi innenfor en stor bredde av fagområder. Vi strekker oss langt for våre klienter og du kan alltid være trygg på at vi har din beste interesse i tankene. Dette er noen av tjenestene vi kan hjelpe deg med

• Skatteplanlegging
  • Utfylling av selvangivelse
  • Bistand ved bokettersyn
  • Rettigheter, plikter og dialog med skattemyndigheter
  • Tvisteløsning
  • Skatt på bolig/tomt/dødsbo
  • Skattepliktig bosted
  • Krisehåndtering

Videre kan du lese om noen spesielle problemstillinger og løsninger innenfor skatterett.

Skatteplanlegging – få hjelp av skatteplanleggingsadvokat

Skatteadvokatene våre har inngående erfaring i skatteplanlegging, altså tilpasning av selskaper, organisasjoner og transaksjoner for å sørge for at skatten blir mest mulig gunstig. Her jobbes det tett sammen med klientene for å forstå deres økonomiske mål, slik at vi kan strukturere transaksjoner på en skatteeffektiv måte. Vår tilnærming til dette sørger for at økonomiske resultater optimaliseres samtidig som skattelovene blir opprettholdt.

Vi hjelper deg også med skatteplanlegging som enkeltperson. Ønsker du å strukturere eiendelene dine for å minimere skatteforpliktelser, eller smidig overføring av eiendeler til arvinger? Våre skatteadvokater tar seg av dette for deg. Vi håndterer intrikate problemstillinger som arveavgifter, etablering av tillitsforvaltning eller gaveavgifter.

Hjelp av advokat til selvangivelsen

Selvangivelsen, nå kalt skattemeldingen, kommer ferdig utfylt til deg hvert år. Mange kaster et enkelt blikk over den, før de sender den av gårde til skattemyndighetene. Mange vet dog ikke at de har flere fradragsmuligheter, som ideelt kan spare de for mange tusen kroner. Fikk du ny takst på boligen din, eller har du brukt penger på barnevakt?

Våre advokater hjelper deg gjerne med selvangivelsen, for å sikre at du får alle fradragene du er berettiget til. Skattemeldingen kommer til samme tid, til alle nordmenn, hvert år – så vi anbefaler å sette deg på venteliste tidlig. Det gjør du ved å bestille en konsultasjon gjennom knappen på siden.

Bistand ved bokettersyn

Bokettersyn er, enkelt forklart, skattemyndighetenes kontroll av et foretak. Alle virksomheter kan bli bedt om kontroll, hele året gjennom. Normalt skjer det i forbindelse med gjennomgang av regnskapet eller skattemeldingen til bedrift – eller dersom det er mistanke om ulovligheter i driften av foretaket. Sistnevnte kan være både relatert til brudd på regelverk om økonomisk kriminalitet, men også bransjespesifikt for din bransje.

Slik går du fram når du trenger skatteadvokat

• Du bestiller en uforpliktende konsultasjon gjennom denne knappen:

• Dokumentasjon sendes over til oss
  • Du får grundig gjennomgang og oppfølging gjennom hele prosessen
  • Har du fått varsel om kontroll fra skatteetaten, anbefaler vi deg å ta kontakt så fort som mulig.

Vi lever for å gjøre våre klienter fornøyde

Dette er blant sakene en skatteadvokat kan hjelpe deg med:

Hos oss får du alltid en ryddig prosess med våre fremste advokater innenfor skatterettslige problemstillinger. Når du tar kontakt med oss vil vi foreta en vurdering av ditt behov for juridisk bistand, før vi gir råd for den beste fremgangsmåten for å gå effektivt videre i saken.
Hos oss vil du alltid bli møtt med ærlighet, gode råd og en genuin interesse for å hjelpe deg med din sak.

Vi bistår deg uansett om du er privatperson eller representerer en bedrift, uansett hvor i verden du er.

Kontakt oss her for en konsultasjon på din sak.

Her kan du se hva annet vi kan tilby innenfor skatterett.

Advokat – Råd - Artikler

Her finner du våre siste publiserte saker.